Paranghelii

4a1fSa va zic de bac?! Clar NU…abea ne-am “incalzit”, facem cronica de DUPA bac daca-i cazul.

Si daca tot am hotarat ca intre prieteni ca despre asta NU vorbim…m-am gandit sa privim putin mai jos de locul unde se desfasoara chestia-aia-despre-care-nu-se-discuta drept pentru care ne mutam cu gandul de la Stefan in buricul targului, Centrul orasului sau cum vreti voi sa-i spuneti.

Zilele astea in centrul urbei se desfasoara paranghelia anuala DECI Zilele Sucevei. Ca orice oras care se respecta , avem aglomeratie , jeg, mici in doua cu praf, prea multa muzica populara, putoare si-un centru paralizat. Esplanada Casei de Cultura se umple de kitchuri care mai de care mai colorate si mai sclipicioare gata, gata sa le ia ochii copiilor si banii parintilor. Din cand in cand mai rasare cate o formatie mai acătării prilej pentru care ma deplasez si eu pana in viermuiala din centru. O plimbare “pe faleza”, noaptea dupa retragerea “trupelor”, este deprimanta… arata exact ca dupa razboi…o lupta cu peturi de bere si pahare de plastic , cu pungi de popcorn ori bete de vata de zahar , cu sticle sau baloane sparte, cu tavite de la hamsii si alte scarbosenii trantite fara prea mare jena pe asfalt, in gardul viu in mare parte pe LANGA cosurile rosii. La Sibiu de exemplu, unde romanu-i tot roman, la o ora dupa plecarea multimii nu mai era un pet aruncat pe jos…dar cum noi nu suntem sau n-am fost capitala europeana ne permitem sa mai intarziem cu curatenia.
Incercand sa fac o compunere la engleza despre ce nu-mi place si as vrea sa schimb in orasul meu natal mi-am amintit de doar 2 lucruri : organizarea (sau dezorganizarea) acestor evenimente si constructiile prea multe si prea urate care rasar ca ciupercile dupa ploaie.

Cine are păreri,are

