1 decembrie – roata imprejur

…sau “de ce mi-am petrecut ziua nationala dormind”

Astazi, ca-n toate zilele, prima mea grija cand am deschis ordinatoru a fost sa intru pe blogul  Groparului care tocmai si-a schimbat lucul si-odata cu ultima lui postare , Disclaimer , m-a facut sa-mi amintesc de ceva faze pe care le-am patit in anul de gratie 2008, putin inaintea lui 1 decembrie .

Pe 29 noiembrie a fost mare sarbatoare pentru ca s-a deschis “La pirati” in Bucuresti prilej de pileala intensa si de intalnit prieteni vechi.  Treburile astea nu m-au lasat sa ma odihnesc decat vreo 2 ore in noaptea aia , pe care fie vorba intre noi mai bine nu le-as fi dormit daca stiam cu ce hal de durere de cap ma trezesc. Booonnn…a doua zi colegele de la camera de-alaturi erau in focul pregatirilor pentru ca urma sa-si sarbatoreasca ziua de nastere una din ele. Clara-i treaba ca am stat ce-am stat la petrecere dupa care m-am gandit ca tre sa dorm si eu macar vreo 2 ore pentru ca la 4 jumate era musai sa ma trezesc si sa plec, fata muncitoare fiind 🙂 ,  sa fiu observatoare la vot…in Ferentari.

Mare distractie mare, 22 de ore in aceeasi sala de clasa, lume colorata(pentru cunoscatori strada Zabrauti)si de-aici e chiar poveste…

In sectorul 5,adicatelea a lui Marean care este, au fost lipite cele mai penibile afise electorale existente. Pe un fond rosu pe-se-dist aparea mutra lui vanghelie si o stampila mare cu GARANTAT iar undeva sub toata smecheria numele candidatului scris cu litere mici chestie care a prins foarte bine la “publicul larg” facandu-i sa imi dea replici de genul  “haoleo mancatas nu puteti sa-mi aratati si mia hunde votez cu vanghelie ca ne-a dat ajutoare” sau “pe mine nu ma entereseaza cu cine votez, eu vreau sa-mi puneti stampila aia aicea pe buletin ca sa aiba copilasii mei ce sa mananca”.

Fara indoiala unul dintre cei mai spirituali votanti de pe strada Zabrauti a fost cel care dupa ce i-am explicat ca nu poate sa voteze in locul fiicei absente ne-a zis ca “nu va pricepeti la nimica! Voi nu stiti ce-i ala curator? Curatoru e ala …care scrie in astea” aruncand niste foi pe masa. Nedumeriti am citit pe foile respective cum ca mama are dreptul sa ia decizii in locul fiicei pentru ca ea saraca avea ceva boala nefiind in deplinatatea facultatilor mintale. Incercand sa-i explicam tatalui cum ca fiicasa n-are drept la vot tocmai pentru ca nu-i capabila sa ia decizii singura ne-a trantit-o “Voi nu stiti ce-i aia om cu hiq 0? ” Acum nu mai stiam daca sa radem sau sa plangem dar undeva in spate incepuse deja sa se auda “na-na -na-naaaa suntem razna…” .

Revenind la episodul despre care mi-a adus aminte Groparu’ (dupa o lunga paranteza)….

Pana in dimineata respectiva am stiut ca observatorii-s apolitici si ca suntem trimisi de o “Asociatie de tineret” ceva mai tarziu insa am aflat ca-i vorba de un partid in voga :)) acoperit de asociatia cu pricina. Asa ne-am dat seama ca fiecare primeam mancare din “ograda ” lui sau mai exact partidul din partea caruia eram trimisi.

Spre seara cand in sala respectiva deja mirosea a creier ars dupa cate capete luminate ii trecusera pragul…foamea era mare si deja fusese dat anuntul cum ca or sa ne aduca pizza. Eu asteptam cu mare interes momentul , pentru ca stomacul meu dadea deja un concert de zici ca era soprana. Cred ca i-am privit pe baietii cu pizza ca pe un fel de zei in momentul in care mi-au pus in brate  ceea ce ,speram , sa se contopeasca cu stomacul meu in cel mai scurt timp.

DAR (inceput academic) n-a fost sa fie…povestea de dragoste dintre stomacelul meu sensibil si butucanoasa pizza cu SARMALE s-a terminat dintr-o nepotrivire impresionanta de caracter. Totusi , ea , pizza, n-a fost prea afectata fiind devorata rapid de un mic pesedist care nu primise in ziua respectiva decat o apa si ceva de mancare iar noi fusesem indopati cu cornuri ,cafele,iaurturi,shaworme sub privirile hamesite ale colegilor.

Din ziua respectiva si pana acum …gandul ca as mai putea vreodata sa mananc macar o felie de pizza cu sarmale imi tulbura stomacul ranit iremediabil. :))

Toata paranghelia cu coloratii,numararea voturilor si presedintele nebun al sectiei de votare s-a terminat pe la orele 5 ale diminetii…cand patul de la camin mi-a parut pentru prima data-n viata mea cel mai cald si mai luxos existent.

In conditiile astea va dati seama ca ziua nationala am petrecut-o regeste-n varful patului dandu-ma jos, ocazional, numa pentru nevoi fiziologice:)).

later edit: nu v-am spus ca-n ziua respectiva din 640 si ceva de votanti…minim 400 au fost analfabeti, iesiti de prin grote ,beti ranga sau cu aurolacul in buzunar asa ca mesajul meu pt voi,astia, “entelectualii” e…

je-vot2

Cine are păreri,are

