Cronica de concert folk intarziata

afis_19_martieChiar daca a trecut deja o saptamana de la concertul cu Zoia Alecu , Ducu Bertzi si Vasile Seicaru e musai sa povestesc cate ceva despre el mai ales in conditiile in care Sagy m-a rugat asa frumos:).

Am mai spus in articolul Folk si prieteni despre faptul ca nu gasesc prea multi oameni dornici de concerte folk drept pentru care nu ma asteptam ca la concertul asta sa fie multa lume. Ajunsa la Preoteasa..SURPRIZA sute de oameni intrau si cu 20 de minute inainte sa inceapa nu mai aveai loc nici in picioare fapt care n-a putut decat sa ma bucure.

Concertul a fost deschis de catre deosebitul Ducu Bertzi , o ordine improprie daca ma intrebati pe mine si nu pentru ca Zoia Alecu sau Vasile Seicaru nu s-ar ridica la nivelul celui mai sus mentionat ci pentru ca este ceva mai iubit si asteptat, data fiind si reactia publicului.

Ducu Bertzi a cantat, ca intotdeauna, din tot sufletul si mi-a fost cu atat mai drag cu cat povestea despre inceputurile carierei lui in Casa de cultura a studentilor. Se putea vedea cu ochiul liber ca se simtea in largul lui si ca privea publicul atat de numeros ca pe un prieten vechi.Prima melodie cantata de Bertzi a fost, daca nu ma insel , binecunoscuta “Cand s-o-mpartit norocu” de pe albumul “Dor de duca” iar publicul a reactionat foarte frumos …cantand din tot sufletul. Au urmat cateva melodii foarte dragi mie ca “De mii de ori” , “Floare de colt” – melodie de care eu sunt foarte legata emotional- “Si de-ar fi “, “Suflet fara chei”, “Pe cine si cate carari”,”M-am indragostit numai de ea” si pentru ca nu putea lipsi.. “Omul padurii”:).Bertzi si-a incheiat concertul cu “Cantecul bufonului” moment in care mi s-a facut foarte dor de Pittis.. Per total concertul lui Bertzi a cum nu se putea mai frumos si am avut senzatia ,asa cum am povestit la inceputul postarii, ca mare parte din public venise pentru el.

In scena a intrat, dupa Ducu Bertzi, Zoia Alecu care de altfel mi-e foarte draga si-am vreo cateva melodii cantate de ea pe care as putea sa ale ascult la nesfarsit.Zoia si-a inceput concertul cu melodii noi de pe albumul “Carari de maci” , proaspat lansat. Mie nu mi-au placut in mod deosebit noile melodii dar “suferinta” nu mi-a fost prea lunga:) pentru ca Zoia a inceput sa cante foarte repede cateva dintre melodiile mai vechi si dragi mie printre care “Ploua”,”Nimic”,”Trei galosi” si bineinteles “Vino aici”.

Ultimul dar nu cel din urma a fost Seicaru ..care a intrat in scena foarte dezinvolt si cu chef de cantat :). A cantat multe melodii de pe albumul “In orasul cu floare de tei” ,dedicat sotiei, pe care il va lansa pe 9 aprilie tot la Preoteasa. Cateva din melodiile vechi pe care le-a cantat au fost “Aruncarea in valuri”, “Din prea mult sau prea putin” sau “Antiprimavara”.

Concertul s-a incheiat pe la 10: 30 si-am fost la un moment sa pierd ultimul 601 (autobuz pentru necunoscatori 🙂 ) dar nu mi-ar fi parut rau daca dupa asa concert fain as fi venit pe jos acasa fredonand melodiile ce tocmai imi fusesera reimprospatate in memorie.

Deci…e bine-asa Sagy? Numa sa nu fii prea sever cu mine pentru ca-i deja cunoscut faptul ca n-am talent la scris si-n conditiile date e clar ca nu ma pricep sa fac nici cronici de concert.:)
2 thoughts on “Cronica de concert folk intarziata

  1. Nebunie, incep sa te invidiez.. nu am mai fost la un concert de nu stiu cand 😐 ….
    Si tu in loc sa ma inviti si pe mine, te rasfeti de una singura.. rusine 😛
    Cand ne vedem va trebui sa-mi reciti una din melodiile de acolo… sa te cred 🙂 😉

  2. oo dar sunt concerte si-n suceava draga domnule Sagy 🙂 ii suficient sa dai click pe folkblog si-ai sa tot vezi…cat despre melodiile recitate cred ca prefer sa le cant:)

Cine are păreri,are

