Chilian şi handicapaţii

Ca să fie clar, nu-l suport pe individ. Nu-mi plăcea nici înainte din varii motive, cu atât mai puţin acum, după fiasco-ul de la Folk You 2011.Muzica lui încă-mi place, din fericire, am învăţat, în timp, să separ omul de artist. Excepţie făcând cel de la festivalul mai sus numit de anul acesta, am fost la cateva concerte foarte reuşite, de-ale lui. 

A făcut însă şi ceva bun, tot la adunătura (altfel nu pot să-i zic pseudofestivalului din Vamă) cu pricina. La ediţia de anul acesta s-a construit, undeva in stânga scenei, o platforma pentru persoane cu handicap. Evident, poporul, ca să-şi vadă idolii n-a mai ţinut cont de regulă şi s-au suit care mai de care pe postamentul respectiv, înghesuindu-i pe cei cărora le era destinată. Chilian  a văzut smecheria şi le-a zis vreo două, de la microfon,mai în glumă, mai în serios, i-a făcut pe câţiva din ei să se simtă şi să stea, asemeni celorlalţi, în public.Ce-i drept, n-a fost prea simpatic dar altfel nu cred că le-ar fi atras atenţia.

Acum să vă explic şi de ce vă povestesc despre întâmplarea asta astăzi, la multe luni distanţă de seara respectivă.

De-o vreme, se tot construiesc în staţiile de metrou nişte lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi. Chestii foarte necesare. dacă luăm în considerare, multitudinea de scări existente. Aproape m-am obişnuit cu zgomotul infernal din staţii şi l-am iertat, având în vedere că-i pentru o cauză nobilă. Mă aşteptam ca la un moment dat meltenii să dea iama-n ele, dar le mai dădeam răgaz.

Nici bine n-au terminat de construit ascensorul de la Izvor, mai mereu trec pe-acolo, că acum câteva zile,coborând din metrou, am şi observat o familie întreagă  şovăind în faţa scărilor iar apoi înghesuindu-se în lift. Nu mai e necesar să spun că oamenii aveau toate mâinile şi toate picioarele “acasa”,nu?!

Şi uite-aşa mi-am amintit eu de Chilian, în timp ce-mi venea să urlu după ei “Handicapaţilor, nu vedeţi DITAMAI SEMNUL DEASUPRA LIFTULUI?”. M-am abţinut, zice-se, nu-i treaba mea dar îmi pare că nu-i nici a celor desemnaţi să se ocupe de asta.

Cam atât! Zi faină!

8 thoughts on “Chilian şi handicapaţii

  1. mama draga…oamenii s-au simtit….probabil in acelasi spirit romanesc trebuia sa le arunci o moneda de 50 de bani pe jos ca sa-i scoti din lift…..Chilian isi da aere ,dar e baiat bun.Si mie mi se pare antipatic(pt ca e arogant),dar ,in acelasi timp, mi se pare genul sanatos de roman

    • Sa le lipesc o moneda de 50 de bani pe jos, langa lift ar fi fost mai amuzant…sau chiar un leu ca sa merite lupta 🙂 .

  2. Sânzi, ăia erau cu handicap mintal, deci e mai grav!
    Extrapolând, am văzut acu 2 zile o bunică care-și ținea progenitura de nepot de mână. Progenitura tocmai a desfăcut un croissant și-a aruncat hârtia, unde altundeva decât pe jos? nu m-am putut abține și m-am luat de bunica… îți dai seama că m-a luat la 11metri, că vezi bine, n-am altă grijă?
    Îți trebe nervi de oțel să reziști în fața nesimțirii. lipsă de educație! de aia niciodată n-o să evoluăm. mârlănia e la ea acasă. M-am enervat, nah!

    • Asa e Geo, am vrut sa scriu ca au lipsa de creier dar m-am abtinut. Altfel spus, mi-ai citit gandurile, daca nu-i educa nici parintii si cresc ca niste buruieni, ce sa le faci? Daca arunca toata lumea pe jos, ce conteaza o hartie in plus sau minus?Imi pare rau ca te-am enervat 🙂

  3. Eu am o problema cu oamenii astia. Aveam un prof de-a dreptul simpatic in facultate care explica aproximativ asa: Daca tu arunci o un morcov pe marginea drumului, vine un iepuras si-l mananca si la o adica, e biodegradabil. Daca mai vin 200 de oameni si mai arunca 200 de morcovi in acelasi loc nu mai e nici asa biodegradabil si nu reusesc sa se adune 200 de iepurasi. 🙂

  4. Pentru ghertzoiul obisnuit, facilitatile pt persoanele cu handicap (gen scari speciale, lifturi, piste de acces) sunt simple mofturi UE. Ghertzoii sunt convinsi ca persoanele cu dizabilitati stau acasa, in spital sau in azil. Ca cineva merge sa le cumpere mancare, haine etc. Ghertzoiul roman tipic considera ca “handicapatu’, daca e handicapat, sta acasa, nu iese pe strada. Ca d-aia primeste pensie de handicap, sa plateasca pe cineva sa aiba grija de el”. Faptul ca o persoana cu dizabilitati are nevoie de viata sociala, e de neinteles pt genul asta de melteni.
    Pentru ca facilitatile destinate persoanelor cu dizabilitati sa fie respectate si sa devina functionale, este esentiala schimbarea mentalitatii ghertzoilor. Chestie care poate reusi doar prin transplant de creier, probabil …

    • Si ajungem tot la sindromul LTC ( in traducere libera = lipsa totala de creier) :). Serios vorbind, eu ma plang, dar nu-s in stare sa-i iau de ciuf.. In fond, ma intreb de ce nu se face nimeni responsabil.

Cine are păreri,are

