Craciunu-i gata când vrem noi!

A trecut Craciunul, zic! Am fost la Suceava, ne-am şi întors, am mers pe drumurile pariei cale de vreo 900 de km. în total. Ce-i drept, nicăieri n-a fost abundenţă de colinde, faţă de alţi ani.În Bucureşti, omuleţii încep să umble cu colinda pe la începutul lui Decembrie şi termină, pe semne, cateva zile după ce se gată Crăciunul.

Eu nu primesc colindători decât în Ajun, ca-aşai obiceiul. Se poate să fie şi din invidie,că n-am prins şpilu cât încă aveam vârsta de mers la colindat.Asta fu introducerea lungă cu care v-am învăţat, subiectul postării are, astăzi, ceva legătură cu expoziţiunea.

Azi dimineaţă, cu ochii împăienjeniţi de somn şi cu lenea de rigoare dinainte de plecarea la serviciu, am început să aud o colindă. Iniţial am crezut că visez, nu de acurateţea interpretării, ci pentru că-i numa’ 29 decembrie şi eu ştiu că-i Crăciunul gata de vreo 3 zile. Pe măsură ce s-a apropiat m-am prins că-i pe bune şi-am început să ascult versurile, respectiv linia melodică. Mie îmi plac şi mi-au plăcut colindele, de-aia şi ştiu multişoare, dar asta îmi părea cam lungă şi nu chiar la locul ei. Încă două minute de concenrare şi-am concluzionat că-i un potpuriu de toata frumuseţea dintre “Deschide uşa creştine” şi “Colindiţa”. Mi-am zis că s-au plictisit oamenii de atâta ler şi-au încâlcit colindele printre circumvoluţiuni.

M-am gândit şi că poate sărbătoresc Crăciunul pe vechi dar nici la ala nu s-au nimerit, dat fiind faptul că-i pe 7 ianuarie. Până una alta, aştept mai multe potpuriuri dinastea, să-mi pună mintea, de colindătoare înrăită, la încercare. 🙂

Cine are păreri,are

